Advies/Vraag het Matilda

Vraag het Matilda

Beste Matilda,

Vorige week heb ik een leuke midi-rok gekocht. Deze rok is eigenlijk helemaal fout voor mijn korte peer-figuur, maar hij is wel erg comfortabel en geschikt voor mijn werk. In hoeverre moet iemand kleding kopen die geschikt is voor het figuur van deze persoon? Had ik deze rok niet moeten kopen/dragen? Hoe ga ik om met mijn figuur en de mode?

Ah, dat is een goede vraag. Wie zegt dat iets geschikt is voor een bepaald figuur? Ik zeg: als jij je er goed in voelt, dan mag je het dragen! Misschien wil je soms je lichaam langer laten lijken, of slanker en voor deze momenten kun je van die trucjes uitproberen die in alle stijlgidsen staan (v-hals voor een langere nek, etc.), maar ik denk niet dat je je hier door hoeft te laten leiden. Waarom zou lang en slank beter zijn dan kort en breed? Als je een leuke rok hebt gevonden waarvan je vindt dat hij lekker comfortabel is, waarom zou je hem dan niet kopen? Jij hebt totaal de macht over wat je aantrekt, of dit iets uit de mode is of niet. Wat anderen daar van vinden is ook eigenlijk helemaal niet belangrijk. Als je aan je zelfvertrouwen werkt kun je ook alles aan doen, dan hoe je je niet eens meer zorgen te maken over wat anderen van jou vinden. Je bestaat toch niet om anderen te plezieren?

Heb je ook een vraag voor Matilda en haar familie en vrienden? Mail je vraag naar hallomissmatilda@gmail.com. Wekelijks zullen we nieuwe adviezen met jullie delen.

Geef een reactie

