Advies/Cultuur/Gender/Vraag het Matilda

Vraag het Matilda

Ik ben een vrouw, maar ik hou van sport en ik ben heel groot en sterk. Ben ik eigenlijk een man?

Als eerste wil ik zeggen dat als je van sport houdt en groot en sterk bent, je nog geen man hoeft te zijn. Dat je je misschien meer identificeert met mannen is afgezien van het voorgaande natuurlijk mogelijk. Dat je het lichaam van een vrouw hebt hoeft niet te betekenen dat je je ook vrouw voelt. Het is helemaal prima dat je hier mee worstelt en jij bent de enige die kunt bepalen hoe jij je identificeert.

Een identiteitscrisis hebben is ook compleet normaal, zelfs dieren hebben hier last van! Zoals dit varkentje dat denkt dat ze een hond is, of deze husky die zich gedraagt als een kat. Deze dieren hebben echter compleet omarmd hoe ze zich voelen en identificeren en dat wens ik jou ook toe! Het zou natuurlijk fijn zijn als andere mensen dit even goed kunnen accepteren als men deze dieren accepteert, maar ja, de mening van anderen is niet het belangrijkste in het leven!

Heb je ook een vraag voor Matilda en haar familie en vrienden? Mail je vraag naar hallomissmatilda@gmail.com. Wekelijks zullen we nieuwe adviezen met jullie delen.

Geef een reactie

