Advies/Boeken/Cultuur/Vraag het Matilda

Vraag het Matilda

Ja! Ik ga op vakantie! Nu heb ik natuurlijk een belangrijke vraag: wat ga ik lezen tijdens de vakantie? Heb je nog wat aanbevelingen? Ik sta open voor alles!

Nou, komt dat even goed uit, boeken kan ik heel goed aanbevelen!

  • We Were Liars van E. Lockhart (is er volgens mij nog niet in het Nederlands…) is een regelrechte klap in je emoties. Zelfs als je de twist al ziet aankomen is het een enorm aangrijpend verhaal.
  • Amerikanah vaChimamanda Ngozi Adichie is door mij nog niet gelezen, maar staat zeker op de planning voor deze zomer!
  • Nachtfilm van Marisha Pessl is een donker en mysterieus verhaal. In het boek zijn ook alle artikelen opgenomen die de personages te zien krijgen, zo kun je als lezer meedenken over wat er aan de hand is.
  • Sletvrees van Sunny Bergman is het boek dat Sunny schreef naar aanleiding van haar documentaire. Geen luchtig vakantieboekje, maar wel zeer toegankelijk geschreven! Kun je daarna fijn met je vakantiebuddy discussies houden over ontharingsproducten en de dubbele moraal in de seksuele norm. Santé!

Heb je ook een vraag voor Matilda en haar familie en vrienden? Mail je vraag naar hallomissmatilda@gmail.com. Wekelijks zullen we nieuwe adviezen met jullie delen.

Geef een reactie

