Video

Ik was eens in een boekhandel en raakte afgeleid door een filmpje

Vorige week liep ik nietsvermoedend door boekhandel Dekker v.d. Vegt. Ik liep langs de opgestelde boekentafels, op zoek naar een nieuwe aanwinst. ‘Roxy van Esther Gerrtisen, ja die wil ik altijd nog een keer lezen. Oeh Ann-Marie MacDonald heeft een nieuwe roman geschreven, zouden ze die ook in het Engels hebben?’ Al mijmerend liep ik langs de kasten toen ineens mijn aandacht werd getrokken door een scherm, middenin de winkel. Het was blijkbaar Wereldverteldag, en op het scherm werden vertellers getoond. Mijn aandacht werd gegrepen door een Jamaicaanse vrouw die aan het vertellen was met zoveel ritme en zoveel beheersing. Ze klapte een ritme en zei ‘That woman. That woman. The eyes, became the eyes, of a leopard.’ Ik stopte nu volledig met het scannen van alle boeken en staarde naar het scherm in het midden van de winkel. Wauw. Zoiets heb ik nog nooit gezien! Ik liep naar de eerste de beste winkelmedewerker en vroeg haar: ‘Alstublieft vertel mij, wie is deze persoon?’. Ze verwees me naar de man aan de ronde tafel, ‘Hij heeft deze dag georganiseerd en weet wie dit is’.

En zo, lieve lezer, kwam ik erachter dat deze magnifieke vrouw Jan Blake heet. Het filmpje dat ik zag vond ik gelukkig al vrij snel op YouTube. Daarom deel ik nu met veel plezier deze video met jullie. Kijk en huiver:

Geef een reactie

