TV

Must-watch: mini-serie The Casual Vacancy

J.K. Rowling is mijn favoriete schrijver. Als kind verslond ik de Harry Potter-reeks. Haar boek ‘voor volwassenen’, Een goede raad (The Casual Vacancy in het Engels) is het enige boek waarvoor ik opbleef tot drie uur ’s nachts sinds, ja, Harry Potter. De thrillers die ze onder het pseudoniem Robert Galbraith schreef vind ik iets minder verslavend, maar toch ook erg goed. Het blijven perfecte boeken voor op je nachtkastje.

Van Een goede raad is door HBO een mini-serie gemaakt. Zelf heb ik ‘m nog niet gekeken, maar gezien het boek tot mijn favorieten behoort heb ik zeer hoge verwachtingen! In Engeland is de eerste aflevering destijds (een maand geleden) door 6,6 miljoen mensen bekeken. Rowling trekt natuurlijk lezers aan zoals Axe vrouwen aantrekt, maar de eerste reacties zijn ook nog eens positief.

In Nederland is de serie alleen te bekijken via HBO On Demand.

Geef een reactie

